بارسلونا تابستان شلوغی را پیش رو خواهد داشت. 

بارسلونای فصل آینده با تیم کنونی تفاوت های زیادی خواهد داشت.

طرفداری | بارسلونا پس از پنجره نقل و انتقالات زمستانی موفقی که پشت سر گذاشت از افت نیم فصل اول به طور کامل خارج شد اما لغزش های چند هفته اخیر به خوبی نشان داد که چرا ژاوی 6 ورودی جدید از باشگاه خواسته است. 

خط حمله

ارلینگ هالند به احتمال فراوان از فصل آینده پیراهن منچسترسیتی را خواهد پوشید و بارسلونا نمی تواند با آبی های شهر منچستر برای امضای چنین قراردادی رقابت کند. بلوگرانا به دنبال یک مهاجم شماره 9 می گردد و گزینه اول این تیم مشخصا روبرت لواندوفسکی است. گفته شده بایرن مونیخ با دریافت 40 میلیون یورو راضی به خروج ستاره لهستانی اش می شود و بارسا نیز به طور دقیق وضعیت او را دنبال می کند. صحبت های امروز خوان لاپورتا با یکی از هواداران نشان می دهد که کاتالان ها تمام تلاش خود را برای جذب لواندوفسکی انجام خواهند داد. در مورد وضعیت پیر امریک اوبامیانگ هنوز نمی توان با قطعیت نظر داد؛ عملکرد مهاجم گابنی در خط حمله بارسا کاملا مطلوب بوده اما گفته می شود که فصل آینده حقوق او از 2 میلیون یوروی کنونی به 18 میلیون یورو خواهد رسید؛ مسئله ای که می تواند تفاوت هایی ایجاد کند. عثمان دمبله هنوز با تیمی به توافق نرسیده و قرار است مذاکرات میان متئو آلمانی و مدیر برنامه های این بازیکن (موسی سیسوکو) ادامه دار باشد. گزینه جدید لینک شده اما از آرژانتین است و آنخل دی ماریا نام دارد؛ وینگر باتجربه که در پایان فصل از پاری سن ژرمن جدا خواهد شد همچنان می خواهد در اروپا به فوتبالش ادامه دهد و بارسا از جمله تیم هایی است که به جذب وی علاقه مند است.

خوان لاپورتا در مورد روبرت لواندوفسکی: احتمال آمدن این گزینه بیشتر است

خط دفاع

بارسلونا در تابستان بیش از یک مدافع به خدمت خواهد گرفت و این تقریبا مسجل است؛ آندریاس کریستنسن به صورت آزاد به نیوکمپ منتقل خواهد شد و خبر رسیده که بلوگرانا یک مدافع چپ پای دیگر هم می خواهد. اما از آنجایی که جذب مدافع جدید بدون کاهش پرداختی های کنونی ممکن نیست، بارسلونا خروجی هایی خواهد داشت؛ در این لحظه احتمال خروج کلمن لنگله و ساموئل اومتیتی از نیوکمپ زیاد است و در روند تمدید  قرارداد سرجی روبرتو نیز هیچ پیشرفتی حاصل نشده؛ برعکس رونالد آرائوخو که به زودی رسما تمدید قراردادش اعلام می شود. شایعه غیر موثق روزهای اخیر به لیساندرو مارتینز، مدافع آرژانتینی آژاکس مربوط می شود؛ گفته شده که این بازیکن در بارسلونا به دنبال خانه می گردد و همین باعث شده تا شایعه قدیمی علاقه بلوگرانا به وی دوباره روی زبان ها بیفتد. 

منابع: تیک اسپورت آرژانتین، متئو مورتو از اسکای، فابریتزیو رومانو، اسپورت